Konsert Bengt Johansson, INFO om alla ändringar

Konserten är i Hestra Missionskyrka, torsdag 19 september klockan 18.00

Bengt Johansson – solo acoustic

Torsdag 19 september 18.00

Vi har glädjen att hälsa till en konsert med Bengt Johansson på torsdag kväll. Tyvärr har dock Per-Erik Hallin tvingats lämna återbud på grund av sjukdom. I stället blir det en kväll med namnet Bengt Johansson – solo acoustic. Bengt kommer att varva mellan sånger ur sin digra repertoar och mellansnack. Information om hur biljettpriser och liknande hanteras kommer på slutet.

Vi är trots Per-Eriks sjukdom glada att kunna välkomna Bengt. Hans konserter brukar vara mycket uppskattade. Han är en gitarrist och musiker som släppt ett 20-tal plattor och vars sånger tillhör dom mest älskade och sjungna i kyrkor och kapell i hela vårt avlånga land. På 80-talet var han förgrundsgestalten i banden Hoppets Horisont och Terra Nova. 1989 släppte Bengt den banbrytande soloplattan ”Vind över vatten” med en tydlig ton av tillbedjan och lovsång. Ända sedan dess har Bengts karriär präglats av två spår: Sånger av tillbedjan marinerade i Psaltarens slitstarka böner och berättande sånger i singersongwriter-anda.

I och med att Bengt kommer ensam halverar vi biljettpriset. 120 kronor för kyrksalen och 90 kronor för församlingssalen.

Den som redan köpt biljett och vill avstå konserten helt och hållet kan få tillbaka sitt insatta belopp. Det sker genom att man visar upp sin oanvända biljett för vår pastor Lars Gunther i Missionskyrkan, Hestra, tisdag 24 september mellan klockan 10.00 och 13.00, 19.00 – 20.00 eller efter gudstjänsten på söndagen 29 september.

Den som köpt en biljett till fullt pris och vill gå på konserten, men betala halvt pris, skriver sitt namn och swishnummer på baksidan av den i samband med att den lämnas vid ingången. Har du inte swish, skriv ditt nummer i alla fall så ordnar vi återbetalningen på annat sätt.

Vi vädjar om förståelse för den uppkomna situationen och påminner om att överskottet för konserten tillfaller vårt barn- och ungdomsarbete, equmenia. Alla som betalat fullpris och vill stödja oss genom att låta de pengarna komma oss till del kommer både att förenkla vår administration och som sagt stödja barn och ungdomar. Arbetet med att arrangera konserten är lika stort oavsett om det kommer en eller två artister – och vi tror på en riktigt bra konsert med Bengt Johansson – solo acoustic.

Konsert  Bengt  Johansson,  INFO om alla ändringar